ОСВІТА В ІЗРАЇЛІ. ЯК У НИХ?

ОСВІТА В ІЗРАЇЛІ. ЯК У НИХ?

Першоджерело статті – Освіта в Ізраїлі. Як у них?

Школи без директорів, ментори для учнів та індивідуальний план для кожного школяра… Такою є освіта в Ізраїлі. І про це говорили 15 червня під час публічної зустрічі “Освіта Ізраїлю: інвестиції в найдорожчий ресурс в країні – людей” в
 “Urban бібліотеці”. Участь у події взяли ті освітяни, які побували в Ізраїлі з ознайомчим візитом або на стажуванні. Організувала її освітня експертна група Української Галицької Партії.

 

  “Ізраїль – передова країна світу за розвитком освіти. Нам пощастило її відвідати та побачити на власні очі, як працюють школи. Хочеться поділитися враженнями з колегами та зацікавленими в освіті фахівцями, щоб пробувати застосовувати кращі практики в українських школах”, – говорить Андрій Заброцький, директор Золочівського економічного ліцею.

Які ж цікавинки вразили наших спікерів події?

– Після закінчення школи лише 70-80% учнів Ізраїлю отримують атестат. Решта або заново проходять курс навчання та перескладають іспити (але вже за власні кошти), або ж ідуть працювати у відповідні галузі, де освіта не є обов’язковою.

– У школах існує посада консультантів, або менторів. Вони стежать за емоційним станом та вигоранням учнів і вчителів. А також допомагають дітям віднайти свої таланти та направити зусилля на їх розвиток.

– Які дисципліни вивчати у школі – учні вирішують самостійно. У 9 класі є 5 обов’язкових: історія, мова, література, географія, Талмуд. А в 10-11 класах визначаються з двома профільними предметами.

– Домашнє завдання – це 1 на місяць проект, виготовлений власними руками. Таким чином намагаються активно заохотити дітей до інновацій та стартапів.

– У коридорах навчальних центрів висять “плазми”, де транслюють графіки уроків, зміни кабінетів тощо. А замість номерів, кожному шкільному кабінету присвоюють ім’я видатної людини. Так діти краще запам’ятовують історичні особистості та більше цікавляться їхніми здобутками.

– Є окремий вид демократичних шкіл, в яких директорів немає. Управління здійснює рада з вчителів, батьків та учнів.

– Державні школи фінансуються з бюджету на 60% і 40% батьківськими коштами.

– Вчителі щороку проходять курси з підвищення кваліфікації, аби не відставати у фаховості використання інноваційних технологій від учнів.

– Про кожного учня в Ізраїлі збирають дані у базу Smart-місто. Це допомагає визначати напрям розвитку кожної дитини та створювати статистику моніторингу освітніх потреб та запитів.

– Після закінчення навчання кожен отримує вихідну допомогу у розмірі 15 тис дол. Випускники самі вирішують, на що їх витратити: на подорожі чи продовження навчання.

 

“Освіта ізраїлю – це інвестиція у людський капітал. Фінансовий добробут країни будується на інтелекті. Бо саме завдяки розвитку інтелекту країна може достатньо заробляти, навіть за відсутності природних ресурсів. Згадаємо, до прикладу, зелену петрушку, яку ми купуємо взимку у наших супермаркетах. Її вирощують і привозять в Україну з Ізраїлю. Це коли там не найкращий ґрунт, а в нас родючі чорноземи. Також дуже вражає єдність ізраїльських громадян у питанні патріотизму. Його там прищеплюють зі школи і вважають ключовим впродовж усього життя”, – розповідає Ольга Матійчук, експертка освітньої групи Української Галицької Партії, керівниця проекту “Простір освітніх ініціатив” в Українському Католицькому Університеті.

В Ізраїлі патріотизм – це відчуття приналежності і відповідальності за долю своєї країни:

– В ізраїльських школах є традиційними вечори пам’яті всіх загиблих під час війни та жертв терактів. Зазвичай, вечір-реквієм проводять о 19-й годині, коли закінчилося навчання та робочий час батьків, щоб усі разом могли прийти на подію.

– Усі навчальні заклади мають хороший безпековий захист. Є спеціально обладнані кімнати, де можна сховатися від пожежі або теракту. До речі, за пожежну сигналізацію відповідає не менеджер школи, а муніципальна служба.

– Кожен випускник школи проходить військову службу в армії. Дівчата – 2 роки, хлопці – 3.

– У так званих “сірих зонах” будують надсучасні університети і через освіту інтегрують в ізраїльське суспільство людей з окупованих територій.

В середовищі Української Галицької Партії працюють експертні групи у напрямі освіти, економіки, системи влади, формується добре експертне середовище у сфері медицини та екології. Партійці зазначають, що на той момент, як прийдуть до влади, хочуть знати та розуміти, що потрібно українцям та державі. Уже зараз вони напрацьовують рекомендації і пропонують їх місцевій владі й урядовцям. Багато з них уже стали частинками законів, ухвал і успішно впроваджуються.

 

 

 

 



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *